26
Τρι, Νοε

ΠΔΕ352: Επιχειρησιακή Διοίκηση

  • Κωδικός / Course Code: ΠΔΕ352
  • ECTS: 10
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment: Διαδραστικές δραστηριότητες: 10% 2 εργασίες: 30% Τελική εξέταση: 60%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό)/ Semi-annual (spring)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 350 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Προπτυχιακό/ Undergraduate
  • Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΔΕ253

Τα διοικητικά στελέχη στον σύγχρονο κόσμο των επιχειρήσεων έχουν αναγνωρίσει τη σημασία της αποτελεσματικής διοίκησης των λειτουργιών του οργανισμού που είναι άμεσα υπεύθυνες για την παραγωγή προϊόντων. Προϊόντα δεν αποτελούν μόνο τα απτά αποτελέσματα της μεταποιητικής βιομηχανίας, αλλά και οι μη απτές υπηρεσίες.

Η Θεματική Ενότητα ΠΔΕ352 – Επιχειρησιακή Διοίκηση (Operations Management) ασχολείται με τη διοίκηση των πόρων ενός οργανισμού που απαιτούνται για την παραγωγή του προϊόντος που παρέχει ο οργανισμός. Το σύνολο των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων του οργανισμού αποτελούν μια λειτουργία, όπως το μάρκετινγκ και η χρηματοοικονομική διοίκηση.

Τυπικές ερωτήσεις που στοχεύει να απαντήσει η Θ.Ε. είναι:

  • Πώς καθορίζεται η επιχειρησιακή στρατηγική σε έναν οργανισμό για να προσφέρει τα προϊόντα του στους πελάτες και να διασφαλίζει αειφόρο πορεία;
  • Ποιοι παράγοντες θα πρέπει να ληφθούν υπόψη όταν αποφασίζει ένας οργανισμός την τοποθεσία όπου θα αναπτύξει μια παραγωγική εγκατάσταση;
  • Ποια θα πρέπει να είναι η δυναμικότητα μιας παραγωγικής μονάδας;
  • Ποιους παράγοντες θα πρέπει να λάβει υπόψη ένας οργανισμός όταν προτίθεται να αυξήσει τη δυναμικότητά του;
  • Ποιες σύγχρονες σχεδιαστικές διαδικασίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να επισπεύσουν τον χρόνο σχεδιασμού νέων προϊόντων;
  • Ποιες παραγωγικές διαδικασίες θα πρέπει να επιλέξει οργανισμός για να παράγει τα προϊόντα του με το χαμηλότερο κόστος;
  • Ποιοι κανόνες θα πρέπει να ακολουθηθούν για τον χωροταξικό σχεδιασμό παραγωγικών μονάδων;
  • Πόσο απόθεμα πρέπει να διατηρεί ένας οργανισμός;
  • Πώς προγραμματίζεται η παραγωγή σε έναν οργανισμό;
  • Ποια η σχέση της λειτουργίας της παραγωγής με τις άλλες λειτουργίες του οργανισμού και ιδιαίτερα με το μάρκετινγκ;
  • Πώς συντονίζονται τα μέλη σε μια εφοδιαστική αλυσίδα;

Για να δοθεί απάντηση στις πιο πάνω ερωτήσεις, η Επιχειρησιακή Διοίκηση δε χρησιμοποιεί μόνο τη γνώση του κλάδου, αλλά αξιοποιεί έννοιες και εργαλεία από άλλες περιοχές, όπως τη Διοικητική Επιστήμη, το Μάρκετινγκ, τη Στρατηγική, την Οργανωσιακή Συμπεριφορά και τα Οικονομικά της Επιχείρησης.