26
Τρι, Νοε

ΕΠΑ514: Αρχές Ενσωμάτωσης Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας

  • Κωδικός / Course Code: ΕΠΑ514
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

    Διαδραστικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, γραπτές εργασίες, τελική εξέταση

  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: €550
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate

Στόχος Θ.Ε.

Στόχος της Θεματικής Ενότητας είναι οι φοιτητές: (α) κατανοήσουν τις πολιτικές ενσωμάτωσης και τις παραμέτρους που επηρεάζουν την πρακτική της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, (β) εστιάσουν στον ρόλο του εκπαιδευτικού συσχετίζοντας βασικές θεωρίες μάθησης με την αξιοποίηση της τεχνολογίας στη διδασκαλία και μάθηση και γνωρίζοντας σύγχρονα μοντέλα παιδαγωγικής ενσωμάτωσης, (γ) αντιστοιχίσουν βασικά μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος αλλά και της ειδικής αγωγής με την παιδαγωγική χρήση της τεχνολογίας και (δ) αξιολογήσουν την ανάγκη μεταρρύθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος προς αποτελεσματικότερη ενσωμάτωση, υπό το πρίσμα θεωριών αλλαγής.

Περιεχόμενο Θ.Ε.

Η παρούσα Θεματική Ενότητα δίνει έμφαση στην εξέταση ζητημάτων που περιβάλλουν την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό, οι φοιτητές θα μελετήσουν πολιτικές ενσωμάτωσης αλλά και παραμέτρους που επηρεάζουν την πρακτική της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται, επίσης, στην ερμηνεία του ρόλου του εκπαιδευτικού για την αξιοποίηση της τεχνολογίας στη διδασκαλία και μάθηση, με σαφή αναφορά σε βασικές θεωρίες μάθησης. Παράλληλα οι φοιτητές θα γνωρίσουν σύγχρονα μοντέλα παιδαγωγικής ενσωμάτωσης της τεχνολογίας ενώ θα εξετάσουν την αξιοποίηση της τελευταίας σε διάφορα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος, τόσο της γενικής όσο και της ειδικής εκπαίδευσης. Επιπλέον, βασικό άξονα της Θεματικής Ενότητας αποτελεί η θεώρηση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας σε ένα ευρύτερο «οικολογικό» συγκείμενο, λαμβάνοντας υπόψη την διαμόρφωση της τάξης, την κουλτούρα του σχολείου και τους μηχανισμούς του εκπαιδευτικού συστήματος. Κατ’ επέκταση, οι φοιτητές θα εκτιμήσουν την ανάγκη μεταρρύθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος, με αναφορά σε θεωρίες και συνθήκες αλλαγής, ώστε να επιτευχθεί αποτελεσματική και βιώσιμη ενσωμάτωση της τεχνολογίας.