26
Τρι, Νοε

ΕΠΑ641: Αξιολόγηση Διδασκαλίας και Προσωπικού στην Εκπαίδευση

  • Κωδικός / Course Code: ΕΠΑ641
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

    Διαδραστικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, γραπτές εργασίες, τελική εξέταση

  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό)/ Semi-annual (spring)
  • Κόστος/ Tuition Fees: €550
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate

Σκοπός Θ.Ε.

  • διατυπώνει βασικούς στόχους της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών
  • συνδέει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας
  • αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες σε θέματα που σχετίζονται με την παρακολούθηση της διδασκαλίας και την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας
  • τεκμηριώνει τη σχέση της αξιολόγησης με την αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας
  • εφαρμόζει διαφορετικές μεθόδους αξιολόγησης
  • αναπτύσσει και εφαρμόζει αποτελεσματικά σχεδιασμό αξιολόγησης εκπαιδευτικού προγράμματος το οποίο υλοποιείται στο επίπεδο είτε της σχολικής μονάδας είτε του εκπαιδευτικού συστήματος
  • παρατηρεί και αξιολογεί διδασκαλία με τη χρήση κατάλληλων εντύπων/εργαλείων παρακολούθησης διδασκαλίας, εφαρμόζοντας όλες τις ενδεικνυόμενες διαδικασίες
  • συγκρίνει και αξιολογεί κριτικά συστήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και εκπαιδευτικών και υποβάλλει εισηγήσεις για τυχόν βελτιώσεις

Περιεχόμενο Θ.Ε.

Στη θεματική αυτή θα γίνει εισαγωγή στην αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών, ενώ στη συνέχεια οι φοιτητές/φοιτήτριες θα μελετήσουν το ρόλο της επιθεώρησης–αξιολόγησης, θέματα που αφορούν την παρακολούθηση της διδασκαλίας και τις μεθόδους, τις διαδικασίες και τα έντυπα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για παρατήρηση της διδασκαλίας στην τάξη, καθώς και τις στρατηγικές αξιολόγησης. Θα εξεταστούν, επίσης, θέματα που αφορούν τον αξιολογητή, το αναλυτικό πρόγραμμα, τη διδασκαλία-μάθηση, την αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας και το ρόλο της αξιολόγησης στην επαγγελματική ανάπτυξη και την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης. Τέλος, θα γίνει αναφορά στο παρόν και στο μέλλον της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών.