26
Τρι, Νοε

ΣΔΜΙΙ513: Εισαγωγή στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση

  • Κωδικός / Course Code: ΣΔΜΙΙ513
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:
    • Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες: 10%
    • Γραπτή Εργασία 1: 20%
    • Γραπτή Εργασία 2: 20%
    • Τελική εξέταση: 50%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 550 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
  • Αναλυτική πληροφόρηση: SDMII513.GR.pdf

Η εισαγωγική αυτή Θεματική Ενότητα ΣΔΜΙΙ513 προσφέρει ένα περίγραμμα μερικών από τις πιο βασικές έννοιες που συνδέονται με το ευρύ πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων και της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και κατάρτισης, όπως προκύπτει από την υπάρχουσα διεθνή βιβλιογραφία. Με το τέλος της Θεματικής Ενότητας, οι εκπαιδευόμενες/οι αναμένεται να έχουν πολύ καλή γνώση των διαφορετικών διαστάσεων του πεδίου, να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν και να συμμετέχουν σε συζητήσεις που αφορούν στο πεδίο, να συνδέουν και να εντάσσουν τις δικές τους μαθησιακές εμπειρίες στο ευρύ πλαίσιο της ενήλικης και συνεχιζόμενης μάθησης και εκπαίδευσης.

Η Θεματική Ενότητα ξεκινά με μια διερεύνηση του πλαισίου της εκπαίδευσης ενηλίκων και της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και κατάρτισης στο ευρύτερο πλαίσιο της διά βίου μάθησης και εκπαίδευσης, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με τον σκοπό του πεδίου στη σύγχρονη εποχή. Στη συνέχεια, επικεντρώνεται στον ρόλο του κράτους ως ιδέα/πλαίσιο και δίκτυο το οποίο επιδρά στην εκπαίδευση ενηλίκων, καθώς ο ρόλος του εξακολουθεί να είναι κεντρικός, ακόμα και στην εποχή της παγκοσμιοποίησης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο κυπριακό και ελληνικό συγκείμενο. Στη συνέχεια, διερευνάται ο ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην προώθηση της ενεργούς δημοκρατικής πολιτειότητας. Οι επόμενες δύο εβδομάδες πραγματεύονται μερικές από τις πιο σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις που χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση ενηλίκων: ο μαρξισμός και η χειραφετητική παράδοση στην εκπαίδευση και τη μάθηση των ενηλίκων, μεταμοντερνιστικές και μετα-αποικιακές θεωρίες, καθώς αυτές επηρεάζουν τις συζητήσεις που αφορούν στις δομές, ταυτότητες, θέματα φύλου και τη διασύνδεσή τους με την διά βίου εκπαίδευση. Κάποιες ακόμη θεωρητικές προσεγγίσεις π.χ. φεμινισμός εξετάζονται στις επόμενες εβδομάδες μελέτης. Η 7η εβδομάδα εξετάζει θέματα ενήλικης μάθησης στον χώρο εργασίας και πραγματεύεται θέματα όπως τη μάθηση για απασχολησιμότητα και απόκτηση δεξιοτήτων. Ακολουθεί η 8η εβδομάδα που επικεντρώνεται στην ενήλικη μάθηση, τα κοινωνικά κινήματα και την ανάπτυξη κοινοτήτων. Η 9η εβδομάδα αφορά στην εκπαίδευση ενηλίκων στα πανεπιστήμια και στην παροχή δεύτερης ευκαιρίας μάθησης σε ενήλικες μερικής φοίτησης και κυρίως γυναίκες. Η 10η εβδομάδα επικεντρώνεται στην εκπαίδευση ενηλίκων, την κοινωνική διαφορά, τον ρατσισμό και τη μετανάστευση. Διερευνώνται ζητήματα φύλου και εθνικότητας. Οι δύο τελευταίες εβδομάδες της εισαγωγικής Θεματικής Ενότητας εξετάζουν την εκπαίδευση ενηλίκων και τον ρόλο των συστημάτων υγείας και την εκπαίδευση ενηλίκων ατόμων προχωρημένης ηλικίας.