26
Τρι, Νοε

ΣΔΜ611: Διεθνείς Τάσεις στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση – Μια Συγκριτική Θεώρηση Θεσμών και Πρακτικών

  • Κωδικός / Course Code: ΣΔΜ611
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:
    • Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες: 10%
    • Γραπτή Εργασία 1: 20%
    • Γραπτή Εργασία 2: 20%
    • Τελική εξέταση: 50%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 550 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
  • Αναλυτική πληροφόρηση: SDM611.GR.pdf

Αυτή η Θεματική Ενότητα στοχεύει σε μια συγκριτική εις βάθος εξέταση και ανάπτυξη του προβληματισμού των φοιτητών/τριών σχετικά με τις κύριες εξελίξεις και προκλήσεις γύρω από τη διά βίου μάθηση (ΔΒΜ) σε διεθνές επίπεδο, με έμφαση στη συνεχιζόμενη εκπαίδευση και την εκπαίδευση ενηλίκων. Οι εβδομαδιαίες ενότητες επικεντρώνονται:

(1) σε σημαντικά έγγραφα πολιτικής σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας που έχουν αντίκτυπο στον τομέα της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης ενηλίκων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις ιδεολογικές, πολιτικές, κοινωνικές, οικονομικές και πολιτιστικές πτυχές (π.χ. νεοφιλελευθερισμός, παγκοσμιοποίηση, οικονομική κρίση, μετανάστευση, ανισότητες, κλπ) που διαμορφώνουν τον πολιτικό λόγο και τις δράσεις τόσο σε επίπεδο Ε.Ε. όσο και σε εθνικό επίπεδο (συγκεκριμένα, στη Βρετανία και στη Σουηδία) σε σχέση με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο και εκπαιδευτικές παραδόσεις, όπως και με τον ρόλο της επιρροής σημαντικών μη κρατικών φορέων (π.χ. Ευρωπαϊκή Επιτροπή, UNESCO, ΟΟΣΑ).

(2) στις σύγχρονες τάσεις και το πλαίσιο (πολιτικό, πολιτισμικό και κοινωνικό) στην ανάπτυξη της ΔΒΜ σε μια σειρά από διαφορετικές χώρες και ηπείρους (Αφρική, Κίνα, Ιαπωνία, Καναδάς), που εξετάζονται σε συγκριτικό πλαίσιο, προκειμένου να εμβαθύνουν οι φοιτητές/τριες σταδιακά στα βασικά σημεία συγκλίσεων, αλλά και διαφοροποίησης των προσεγγίσεων της ΔΒΜ σε παγκόσμιο επίπεδο.