- Κωδικός / Course Code: ΣΔΜ522
- ECTS: 15
- Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:
2 Εργασίες (20% η κάθε μια) και Τελική Εξέταση (60%)
- Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
- Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
Η συγκεκριμένη θεματική ενότητα αποτελεί συνέχεια της Θ.Ε. ΣΔΜ 512. Σ’ αυτήν εξετάζονται οι διάφοροι τύποι προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, τα βασικά δομικά στοιχεία και ο τρόπος διάρθρωσης των προγραμμάτων. Έμφαση δίνεται, επίσης, σε ζητήματα σχεδιασμού προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και ειδικότερα: στο γενικό πλαίσιο αναφοράς το οποίο σχετίζεται με τη συμμετοχή αλλά και τη μη συμμετοχή ενηλίκων στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, στις ομάδες αναφοράς και τα μέσα διάγνωσης και καταγραφής των μαθησιακών τους αναγκών, στο ρόλο των καταρτιζομένων στο σχεδιασμό των προγραμμάτων και στο τρόπο οργάνωσης της ομάδας και τη διαμόρφωση της δυναμικής μεταξύ των μελών της. Επίσης, εξετάζονται ο προσδιορισμός των σκοπών και στόχων σε προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, οι τρόποι επιλογής των περιεχομένων μάθησης και διδασκαλίας, η μεθόδευση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με έμφαση στις διδακτικές προσεγγίσεις, τα μέσα και τις τεχνικές διευκόλυνσης της μάθησης στους καταρτιζομένους. Αναλύονται τα ζητήματα που σχετίζονται με την αξιολόγηση της μάθησης, βάση των στόχων που έχουν θέσει οι σχεδιαστές σε ένα πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, η σημασία της αυθεντικής αξιολόγησης μέσω της χρήσης portfolios, καθώς και άλλες μορφές αξιολόγησης. Η θεματική ολοκληρώνεται αναλύοντας θέματα για την πιστοποίηση των επαγγελματικών προσόντων, την αναγνώριση και εγκυροποίηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, καθώς αναδεικνύοντας το ρόλο του εκπαιδευτή σε προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.